Rehabilitace

Léčebná rehabilitace je samostatný medicínský obor zahrnující soubor diagnostických a terapeutických opatření směřujících k maximální funkční zdatnosti jedince a vytvoření podmínek pro její dosažení. Uplatňuje se v prevenci, následné léčbě nemocí a úrazů.

– Fyzioterapie

zabývá se pohybovým systémem, ale i dalšími orgánovými systémy s ním souvisejícími, jejich diagnostikou a léčbou. Cílem fyzioterapie je zachování a obnovení optimální funkce pohybového systému. Využívá k tomu různých forem fyzikální energie, zejména pohybové, využívané v jednotlivých metodách a technikách

1. Kineziologický rozbor: Diagnostická metoda na základě které fyzioterapeut zhodnotí stav pohybového aparátu, určí příčinu obtíží a stanoví krátkodobý a dlouhodobý rehabilitační plán
  2. Myoskeletální techniky: Mobilizace kloubů, fasciální techniky a uvolňování měkkých tkání. Jde o manuální uvolnění reflexních změn na kůži a podkoží, ovlivnění reflexních změn ve svalech a fasciích
  3. Techniky na neurofyziologickém podkladě: Vojtova reflexní terapie, PNF ( Kabatova technika), senzomotorická stimulace a stabilizace postury, terapie aktivace hlubokého stabilizačního systému páteře (HSSP), SM systém (stabilizační a mobilizační systém), metoda Ludmily Mojžíšové

– Fyzikální terapie

využívá k léčbě přírodní a fyzikální prostředky (elektrický proud, ultrazvuk, elektromagnetické záření, vodu nebo klimatické podmínky)

1. Elektroléčba

V rámci ošetření elektroterapií je modulovaný elektrický proud do organismu přiváděn přes pokožku pomocí elektrod. Jeho účinkem dochází ke snižování otoků, zmírňování bolestivosti svalů kloubů a páteře, napomáhá při hojení zánětů vazů a šlach. A je možné dosáhnout i stimulace oslabených svalů.

2. Ultrazvuk

Díky mechanickému vlnění, které prostupuje měkkými tkáněmi až do hloubky, mění se na tepelnou energii a způsobuje tzv. mikromasáž se zlepšuje prokrvení tkání, pomáhá vstřebávat otoky a výrony, tlumí bolesti, zlepšuje metabolismus a uvolňuje svalové napětí.

3. Kombinovaná terapie

U kombinované terapie jde o spojení terapeutického ultrazvuku a elektroterapie, kde ultrazvuková hlavice nahrazuje jednu elektrodu. Kombinované terapie se využívá především ke zmírnění či odstranění povrchových či hluboko uložených spoušťových bodů, tzv. trigger pointů. Tzn. bolestivých míst ve svalu, které jsou tvořeny několika svalovými vlákny ve zvýšeném napětí a které vyvolávají bolest nejenom v místě svého výskytu, ale i v místech vzdálených, přenesených.

4. TR-Therapy Elite je selektivní radiofrekvenční terapie, která distribuuje s vysokofrekvenčním elektromagnetickým vlněním do požadované tkáně a s následnou selektivní tkáňovou hypertermií (zvýšení teploty). Díky tomuto mechanizmu pacienti zažívají okamžitou úlevu od bolesti, dochází k uvolnění hypertonických svalů, zmírnění otoků a k podpoře regenerace tkání i rychlosti hojení.Nejčastější indikace jsou: lokální svalové křeče, spoušťové body, bolesti svalů, záněty šlach a svalů, poúrazové stavy, distorze, otoky, bolesti krční i bederní páteře.
  5. Rázová vlna  (nabízíme nový, přesnější a účinější přístroj)

Jedná se o akustickou vlnu přenášející vysokou energii do bolestivých míst a vazivové tkáně. Pomáhá odstraňovat bolest, urychlovat hojení, obnovovat pohyblivost. Může být neinvazivní alternativou k chirurgickým zákrokům. Léčí např. chronické záněty, tenisový loket či ostruhu patní.

6. Termoterapie

– Tejpování

Další služby

– Neurorehabilitace

• Rehabilitace po centrální mozkové příhodě (CMP)
  • Terapie při roztroušené skleróze (RS)
  • Terapie při Parkinsonově syndromu
  • Terapie dalších neurologických poruch (poruchy centrálního i periferního motoneuronu)

– Viscerální rehabilitace

• Léčba funkčních poruch trávicího traktu
  • Gastroezofageální reflux – pálení žáhy, regurgitace (návrat žaludečních šťáv či potravy do úst)
  • Dysfunkce svěračů, inkontinence,  zácpy a další související poruchy

– Diagnostika a léčba viscerovertebrálních vztahů

• Léčba funkčních poruch vnitřních orgánů, diagnostika jejich projekce do pohybového systému, terapie změn a poruch pohybového aparátu, které jsou jejich důsledkem
  • Bolesti břicha
  • Funkční nadýmaní

– Sportovní fyzioterapie

• Následky sportovních úrazů
  • Svalové dysbalance v důsledku jednostranné zátěže při sportu

– Skupinové terapie – Zdravotní cvičení

• Cvičení pro rozvoj koordinace a síly, pro zdravá záda, pro seniory, pro těhotné či maminky s dětmi
  • Cvičení se koná každé úterý, středu i čtvrtek – vice pod Skupinová cvičení

• Rehabilitace a prekoncepční cvičení při neplodnosti,  Poporodní rehabilitace (léčba poporodní diastázy), Cvičení pro posílení pánevního dna, Léčba inkontinence/samovolného úniku moči, individuální terapie pro maminky
  • Skupinové cvičení maminek po porodu (miminka a děti jsou vítané)

Maloobchodní prodej rehabilitačních pomůcek

V našem centru je možné zakoupit rehabilitační pomůcky.

Ceník fyzioterapie (pro samoplátce)

Kineziologický rozbor první vyšetření (60 min.) 600,-Kč (700,-Kč – Mgr.Martin Štefánek)
Fyzioterapie léčba (60 min.) 600,-Kč (700,-Kč – Mgr.Martin Štefánek)
Fyzioterapie (10 lekcí) (10 x 60 min.) 5 000,-Kč (6 000,-Kč – Mgr.Martin Štefánek)
Kombinovaná elektroléčba (15 min.) 100,-Kč
Ultrazvuk (10 min.) 80,-Kč
Rázová vlna (30 min.) 500,-Kč
Kineziotaping 50,-Kč  + 2,-Kč/cm pásky
TR-THEARAPY ELITE (60 min.) 600,-Kč

Pozn: V případě, že je elektroléčba a ultrazvuk aplikována v rámci individuální fyzioterapie, nebude cena účtována.

V současné době nespolupracujeme se žádnou zdravotní pojišťovnou.